Subject: 24-66 Elektriprojekti kooskõlastamine: 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee, Tapa linn
From: "Tarmo" <[email-masked]>
To: "Transpordiamet" <[email-masked]>
Date: Tue, 29 Oct 2024 10:12:28 +0200

Tere!

Esitan kooskõlastamiseks Pikk tn 70 elektriautode laadija elektriliitumise 
projekti.

Lugupidamisega

Tarmo Tiits

Projekteerija

Stromtec OÜ

55699792

From: Arvo Veltri <[email-masked]>
Sent: Friday, 27 September 2024 10:14
To: Tarmo <[email-masked]>
Subject: TRAM nõuded elektriprojektile tee nr. 5 tee piirides Tapa 
linnas_27.09.2024

Teie 26.09.2024

Meie 27.09.2024 nr 7.1-2/24/16620-1

Tarmo Tiits

Stromtec OÜ

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Nõuded elektripaigaldiste ehitusprojekti

koostamiseks riigitee nr 5 tee piirides ja tee

kaitsevööndis Tapa linnas Lääne-Virumaal

Olete Transpordiametilt (TRAM) küsinud informatsiooni ja tingimusi et 
koostada elektripaigaldiste ehitusprojekt Tapa linnas Lääne-Virumaal.

Elektripaigaldiste (edaspidi tehnovõrgud)  projekteerimistööd ja ehitustööd 
on ette nähtud riigitee nr 5 Pärnu – Rakvere – Sõmeru tee km 144,80-144,94 
tee piirides ja tee kaitsevööndis Tapa linnas Tapa vallas Lääne-Virumaal.

Transpordiametil oma arengukavades ja kehtivas teehoiukavas riigitee nr 5 
Pärnu – Rakvere – Sõmeru tee km 144,80-144,94 tee piirides lähiaastatel 
mingeid planeeringuid ja projekte ei ole kavandatud.

1.      Üldised nõuded (EhS § 99 lg 3) tehnovõrkude projekteerimisel 
riigiteede tee piirides ja tee kaitsevööndis kui puuduvad erisused on:

1.1. Projekt tuleb koostada vastavalt selle tehnovõrgu 
projekteerimisnormidele ja riigiteede tee piirides Tee projekteerimise 
normidele (EhS § 99 lg 4).

1.2. Projekti koostamisel tuleb juhinduda Maanteeameti tüüpnõuetest: „ 
<https://www.mnt.ee/sites/default/files/content-editors/Failid/Juhendid/projekteerimine/nouded_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0.pdf> 
Nõuded tehnovõrkude teemaale paigaldamise kavandamisel“ (edaspidi Nõuded) , 
asub  <https://transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#tehnovorgud> 
https://transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#tehnovorgud

1.3. Kaevetöödel ja lahtiste kaevikute kavandamisel tuleb juhinduda 
Tööinspektsiooni juhendist „Tööohutus ehitusplatsil“, asub: 
<https://issuu.com/tooinspektsioon/docs/tooohutus_ehitusplatsil> 
https://issuu.com/tooinspektsioon/docs/tooohutus_ehitusplatsil või 
<https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#valdkonnalesed-norm--2> 
https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#valdkonnalesed-norm--2

1.4. Varisemisnurk millega me tehnovõrkude paigaldamisel kaevetöödel piki 
teed nõustume (mitte järsem) on 1:3/4 (53°) eeldades A-tüüpi pinnast (vt 
„Tööohutus ehitusplatsil).

1.5. Enne riigitee teemaale sisenemist tuleb alati kaaluda alternatiivseid 
lahendusi (sh naaberkinnistud). Tuleb arvestada, et riigitee teemaad saab 
kasutada ainult tee toimimise vajadustest üle jääva vaba maa olemasolul. 
Vastavalt riigivaraseaduse § 15 lg 2 ei anta riigivara kasutamiseks, kui 
kasutamiseks andmine raskendaks oluliselt selle varaga seotud riigivara 
otstarbekohast kasutamist või muudaks selle võimatuks.

1.6. Projekti plaanijoonistel ja ristlõikejoonistel tuleb näidata kinnisel 
meetodil tehnovõrkude (maakaablid) ehitamisel puurkaevikute asukohad, lähima 
lahtise kaeviku ääre kaugus riigitee asfaltkatte servast.

1.7. Joonised tuleb esitada ka dwg formaadis.

1.8. Projekti koosseisus peavad olema ka Isikliku kasutusõiguse (IKÕ) 
plaanid.

1.9. Projektis (seletuskiri, joonised) tuleb selgitada kuidas on ette nähtud 
ehitustööde tehnoloogia riigiteede teemaal ja tee kaitsevööndis.

1.10.       Tehnovõrkude ehitusel lahtise kaevega riigitee teemaal kui 
kaevatakse läbi olemasolevaid mahasõite, jalg- ja jalgrattateid (JJT), mis 
on Transpordiameti halduses tuleb esitada ka taastamise joonised, mis on 
koostatud pädeva inseneri poolt. Kuna taotluses on ette nähtud riigitee tee 
piirides oleva JJT osa taastamine riigitee teemaal, siis palume Projektile 
lisada  tehnovõrgu omaniku garantiikiri riigitee taastamise osale 
kehtivusega 5 a (TRAM Nõuded p4.6.).

Arvo Veltri

peaspetsialist

Planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

GSM 516 4006

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4/11413 Tallinn/Transpordiamet

From: Tarmo <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, September 25, 2024 3:55 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Projekteerimistingimuste väljastamine elektriprojektile tee nr. 5 
kaitsevööndis

Tere!

Palun väljastada Tapa linnas Pikk tn 70 elektriautode laadija 
elektriliitumise projekti projekteerimistingused vastavalt manuses olevale 
taotlusele.

Lugupidamisega

Tarmo Tiits

Projekteerija

Stromtec OÜ

55699792

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.